PLANOWANY data naboru wniosków od 29.08.2016 do 11.10.2016
Nabór w trybie konkursowym (nr RPDS.03.03.03-IZ.00-02-154/16) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 Oś priorytetowa 3 Gospodarka niskoemisyjna, Działania 3.3 Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym:
Poddziałanie 3.3.3 Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym – ZIT AJ
Nabór w trybie konkursowym – dla beneficjentów realizujących projekty w całości na terenie Aglomeracji Jeleniogórskiej określonej w Strategii ZIT AJ .Aby projekt był kwalifikowalny, musi być realizowany w całości na obszarze danego ZIT.
maj 2017 r.
Papierowa wersja wniosku może zostać dostarczona osobiście lub kurierem do sekretariatu Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej mieszczącej się pod adresem:
Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca
ul. Strzegomska 2-4
53-611 Wrocław
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR – dostępny na stronie http://snow-umwd.dolnyslask.pl i przesyła do IOK w ramach niniejszego konkursu w terminie od godz. 8.00 dn. 29 sierpnia 2016 r. do godz. 15.00 dn. 11 października 2016 r.
Logowanie do Generatora Wniosków w celu wypełnienia i złożenia wniosku o dofinansowanie będzie możliwe w czasie trwania konkursu.
Ponadto do siedziby IOK należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji generator wniosków papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem/ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/ób uprawnionej/ych do reprezentowania Wnioskodawcy (wraz z podpisanymi załącznikami).
Jednocześnie, wymaganą analizę finansową (w postaci arkuszy kalkulacyjnych w formacie Excel z aktywnymi formułami) przedłożyć należy na nośniku CD.
Za datę wpływu do IOK uznaje się datę wpływu wniosku w wersji papierowej. Papierowa wersja wniosku może zostać dostarczona osobiście lub kurierem do sekretariatu Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej mieszczącej się pod adresem:
Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca
ul. Strzegomska 2-4
53-611 Wrocław
O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się następujące typy beneficjentów:
W przypadku:
tylko jeśli realizują one w budynkach użyteczności publicznej inwestycje publiczne w imieniu jednostki sektora finansów publicznych.
3.3.C jako projekty demonstracyjne – publiczne inwestycje w zakresie budownictwa o znacznie podwyższonych parametrach charakterystyki energetycznej w budynkach użyteczności publicznej: budowa oraz modernizacja. Przez podwyższone parametry charakterystyki energetycznej należy rozumieć spełnienie co najmniej wymagań dla budynków użyteczności publicznej, które będą obowiązywały od 1 stycznia 2021 r. (od 1 stycznia 2019 r. dla budynków zajmowanych przez władze publiczne oraz będących ich własnością), określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tj. Dz.U. 2015, poz. 1422).Inwestycja publiczna – inwestycja służąca realizacji zadań o charakterze użyteczności publicznej, których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych, realizowana przez jednostkę sektora finansów publicznych lub w jej imieniu.Demonstracyjny charakter projektu – w okresie trwałości projektu budynek wykorzystywany jest do realizacji podstawowej funkcji użyteczności publicznej, z jednoczesnym udostępnieniem budynku dla zwiedzających w celu zapoznania się z zastosowanymi rozwiązaniami, dzięki którym osiągnięto podwyższone parametry energetyczne oraz uzyskanymi oszczędnościami energii. Informacje prezentowane są w sposób niespecjalistyczny i bez obowiązku udostępniania szczegółowej dokumentacji. Funkcja demonstracyjna powinna być realizowana bez szkody dla podstawowej funkcji użyteczności publicznej, ale podmiot użytkujący demonstracyjny budynek użyteczności publicznej musi na żądanie IZ lub innej uprawnionej instytucji udowodnić pełnienie funkcji demonstracyjnej, np. poprzez rejestr wizyt.
Załącznik nr 2 do uchwały – Regulamin konkursów 3.3 C
85% Dofinansowanie może być pomniejszone jeśli w projekcie wystąpi dochód i/lub pomoc publiczna
Alokacja przeznaczona na konkurs wynosi 2 083 004 EUR, tj. 9 219 584 PLN Alokację przeliczono po kursie Europejskiego Banku Centralnego (EBC) obowiązującym w lipcu 2016 r., 1 euro = 4,4261 PLN. Ze względu na kurs euro limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie zatwierdzania Listy ocenionych projektów w konkursie.
Załącznik nr 2 do uchwały – Regulamin konkursów 3.3 C
Załącznik nr 1 do regulaminu – Kryteria wyboru 3.3 C
Załącznik nr 2 do regulaminu – Lista wskaźników 3.3 C
Materiały dodatkowe:
Wykaz informacji wraz z załącznikami do wniosku
Formularz pomoc inna niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy publicznej/pomocy de minimis na planowane przedsięwzięcie
Oświadczenie – analiza OOŚ z instrukcją
Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego Projekt
Oświadczenie VAT dla Wnioskodawcy
UOKiK – Pomoc publiczna – Informacja dodatkowa
Wkład niepieniężny z pp i bez pp
Załącznik dotyczący określenia poziomu wsparcia w projektach partnerskich
Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie w ramach RPO WD 2014 – 2020 w zakresie EFRR
Załącznik nr 3 do uchwały – wzór umowy
Załącznik nr 3 do umowy – Harmonogram płatności z opisem wypełnienia
Załącznik nr 4 do umowy – Wykaz dokumentów
1 Zestawienie składników wynagrodzenia – do załącznika nr 4
1a Składniki wynagrodzenia – do załącznika nr 4
1b Składniki wynagrodzenia – do załącznika nr 4
1c Oświadczenie dot US – do załącznika nr 4
1d Oświadczenie dot ZUS – do załącznika nr 4
2 Oświadczenie beneficjenta – do załącznika nr 4
Załącznik nr 5 do umowy – obowiązki info promo
Załącznik nr 6 do umowy – wykaz osób
Załącznik nr 7 do umowy – zakres danych
Załącznik nr 4 do uchwały – wzór decyzji
Załącznik nr 3 do decyzji – Harmonogram płatności z opisem wypełnienia
Załącznik nr 4 do decyzji – Wykaz dokumentów
1 Zestawienie składników wynagrodzenia – do załącznika nr 4
1a Składniki wynagrodzenia – do załącznika nr 4
1b Składniki wynagrodzenia – do załącznika nr 4
1c Oświadczenie dot US – do załącznika nr 4
1d Oświadczenie dot ZUS – do załącznika nr 4
2 Oświadczenie beneficjenta – do załącznika nr 4
Załącznik nr 5 do decyzji – obowiązki info promo
Załącznik nr 6 do decyzji – wykaz osób
Załącznik nr 7 do decyzji – zakres danych
Środki odwoławcze przysługujące wnioskodawcy zawarte są w regulaminie konkursu
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich:
Czynny:
w poniedziałki w godzinach 7.30-17.30
w pozostałe dni robocze w godzinach 7.30-15.30
50-411 Wrocław,
Wybrzeże J. Słowackiego 12-14,
pokój nr 300
pife@dolnyslask.pl
pife.jeleniagora@dolnyslask.pl
pife.legnica@dolnyslask.pl
pife.walbrzych@dolnyslask.pl
Zostaw swoje namiary, a my skontaktujemy się z Tobą:
Zostaw swoje namiary, a my skontaktujemy się z Tobą:
Zostaw swoje namiary, a my skontaktujemy się z Tobą:
Twoja wiadomość została pomyślnie wysłana. Dziękujemy!
Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.
Zostaw swoje namiary, a my skontaktujemy się z Tobą: