Program Interreg V-A Polska-Dania-Niemcy-Litwa-Szwecja (Południowy Bałtyk) 2014-2020 (2)
Program Interreg V-A Polska-Dania-Niemcy-Litwa-Szwecja (Południowy Bałtyk) 2014-2020 (2)
PLANOWANY
data naboru wniosków
od 02.11.2016
do 16.12.2016
Od 2 listopada do 16 grudnia 2016 r. potrwa nabór wniosków w ramach wszystkich osi priorytetowych Programu Interreg Południowy Bałtyk.
Ogłoszenie o naborze w j. angielskim dostępne będzie na stronie Programu. Językiem oficjalnym prog..
PLANOWANY data naboru wniosków od 02.11.2016 do 16.12.2016
Od 2 listopada do 16 grudnia 2016 r. potrwa nabór wniosków w ramach wszystkich osi priorytetowych Programu Interreg Południowy Bałtyk.
Ogłoszenie o naborze w j. angielskim dostępne będzie na stronie Programu. Językiem oficjalnym programu jest język angielski. W kwestiach spornych/interpretacyjnych obowiązująca jest wersja angielska.
Wersję elektroniczną wniosku wraz z czytelnymi skanami załączników oraz skanem podpisanej pierwszej strony, tzw. „confirmation page” należy przesłać na adres: application@southbaltic.eu
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
O dofinansowanie mogą starać się m.in.:
władze publiczne, ich związki i stowarzyszenia,
organizacje powołane przez władze publiczne,
instytucje systemu oświaty i szkoły wyższe izby,
stowarzyszania, związki i organizacje samorządu gospodarczego i zawodowego,
organizacje pozarządowe,
Europejskie Ugrupowania Współpracy Terytorialnej.
Szczegółowe zasady określa Podręcznik Programu.
Na co można otrzymać dofinansowanie?
Dofinansowanie mogą otrzymać następujące typy działań:
W ramach Priorytetu 1:
transgraniczne programy szkoleniowe, doradztwo dla MŚP;
strategie inwestycyjne w celu poprawy zdolności funkcjonowania MŚP na rynkach międzynarodowych;
wdrożenie innowacyjnych modeli biznesowych oraz modeli współpracy;
uproszczenia procedur i przepisów dla MŚP;
zintensyfikowanie powiązań z zagranicznymi partnerami, badania rynku, szkolenia transgraniczne oraz usługi na rzecz budowania zdolności MŚP;
opracowanie i testowanie transgranicznych strategii specjalizacyjnych oraz wspólnych koncepcji brandingowych dla nowych produktów i usług,
W ramach Priorytetu 2, cel 2.1:
inwestycje pilotażowe na niewielką skalę, wzmacniające infrastrukturę i usługi turystyczne (np. transgraniczne szlaki tematyczne, podwodne szlaki przyrodnicze, łańcuchy przystani i niewielkich portów);
kampanie wzmacniające zarządzanie miejscami dziedzictwa naturalnego i kulturowego;
promocja zarządzania ekologicznego;
działania marketingowe oraz promowanie dóbr kulturowych i przyrodniczych.
W ramach Priorytetu 2, cel 2.2:
rozwój zielonych technologii;
inwestycje pilotażowe w zakresie gospodarki odpadami, gospodarki wodnej, ogrzewania, ochrony jakości powietrza, produkcji energii ze źródeł odnawialnych;
badania, strategie i plany działania ukierunkowane na łagodzenie uciążliwości związanych z zanieczyszczeniem wody i powietrza;
wypracowanie transgranicznych norm i strategii w zakresie gospodarki odpadami i gospodarki wodnej, dostaw ciepła oraz ochrony jakości powietrza
transfer wiedzy i wymiana doświadczeń na temat rozwiązań w dziedzinie innowacyjnych zielonych technologii.
W ramach Priorytetu 3:
przygotowanie i wdrożenie w transporcie technologii przyjaznych środowisku;
koncepcje dla korzystania z środków transportu przyjaznego środowisku;
przygotowanie koncepcji mobilności, zmniejszających uzależnienie od samochodów i ciężarówek oraz umożliwiających szersze korzystanie z usług transportu publicznego;
modele transportu multimodalnego;
wzmocnienia dostępności i jakości morskich (promy) usług transportowych na obszarze Południowego Bałtyku, w tym ułatwienie tworzenia nowych połączeń.
W ramach Priorytetu 4:
usługi transgraniczne (np. transgraniczne platformy poszukiwania pracy, wielojęzykowe aplikacje o pracę, transgraniczne targi zatrudnienia, biura doradztwa zawodowego);
opracowanie modeli i rozwiązań wspierających samozatrudnienie absolwentów szkół pomaturalnych i uniwersytetów;
transgraniczne programy szkoleniowe i kursy kwalifikacyjne;
uznawanie kwalifikacji zawodowych, przeciwdziałanie bezrobociu, zwłaszcza młodzieży.
W ramach Priorytetu 5:
wspólne inicjatywy (transgraniczne programy, szkolenia, warsztaty, itp.) ukierunkowane na wzmocnienie zdolności tworzenia sieci i współpracy pomiędzy lokalnymi podmiotami;
wspólne strategie, aktywizacja lokalnych podmiotów;
włączanie lokalnych organizacji we współpracę międzynarodową, podnoszenie zdolności instytucjonalnej, promowanie współpracy międzynarodowej;
projekty typu „capacity building”.
Kryteria wyboru projektów
Każdy projekt podlega ocenie na poszczególnych poziomach:
1. Ocena formalna:
czy wniosek o dofinansowanie dostarczony zastał w terminie na właściwy adres;
czy dostarczono wymagane aneksy do wniosku o dofinansowanie;
czy wniosek o dofinansowanie oraz Deklaracje Partnerskie zostały podpisane przez upoważnione osoby;
czy wniosek o dofinansowanie dostarczony został na odpowiednim wzorze;
czy wniosek o dofinansowanie i wszystkie wymagane aneksy dostarczone zostały w języku angielskim;
czy wniosek o dofinansowanie wypełniony został w sposób prawidłowy (czy nie wyświetla błędów w wypełnieniu pół, nie zawiera pól niewypełnionych);
czy informacje zawarte we wniosku o dofinansowanie i załącznikach są spójne.
2. Ocena kwalifikowalności:
projekt spełnia minimalne wymagania dotyczące partnerstwa, tj. dotyczy współpracy minimum dwóch partnerów z dwóch różnych państw;
Partner Wiodący spełnia warunki uczestnictwa w projekcie;
wszyscy Partnerzy spełniają warunki uczestnictwa w projekcie;
planowana data rozpoczęcia projektu mieści się w przedziale 3 miesięcy od daty zaplanowanego Komitetu Monitorującego (rozstrzygnięcie konkursu);
projekt wpisuje się w jeden z priorytetów programu, jego cel szczegółowy oraz w jeden z programowych wskaźników produktu;
zapewnione zostały środki na projekt, zgodnie z poziomem dofinansowania oraz informacją zawartą we wniosku o dofinansowanie.
3. Ocena jakościowa:
uzasadnienie projektu (znaczenie i strategia) – jak dobrze uzasadniona została potrzeba dla realizacji projektu;
charakter współpracy – jaką wartość dodana ma przynieść współpraca;
wkład projektu w osiągnięcie celów programu, rezultatów i wskaźników produktu;
w jakim stopniu projekt przyczyni się do realizacji celu programu?
trafność utworzonego partnerstwa;
w jakim stopniu charakter utworzonego partnerstwa będzie wpływał na realizację projektu;
zarządzanie – w jakim stopniu sposób i procedury zarządzania projektem są adekwatne do wielkości projektu, czasu trwania oraz potrzeb;
komunikacja – czy działania informacyjno-promocyjne są właściwe i w jakim stopniu są właściwe aby dotrzeć do grup docelowych i innych odbiorców;
plan działań – w jakim stopniu plan działań jest realny, spójny i logiczny;
budżet – w jakim stopniu konstrukcja budżetu jest adekwatna, tzw. „value for money”, w jakim stopniu budżet jest spójny i proporcjonalny.
4. Ocena pod kątem występowania pomocy publicznej.
Kryteria oceny zostały szczegółowo określone w Podręczniku Programu. W kwestiach spornych/interpretacyjnych obowiązująca jest wersja angielska.
Finanse
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu
Do 85% dofinansowania z EFRR dla partnerów pochodzących z Polski, Niemiec I Litwy. Do 75% dofinansowania z EFRR dla partnerów pochodzących z Danii i Szwecji.
Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
Brak ograniczeń
Niezbędne dokumenty
Regulamin konkursu
Dokument będzie dostępny na stronie Programu w dniu rozpoczęcia naboru.
Wzór wniosku o dofinansowanie
Dokument będzie dostępny na stronie Programu w dniu rozpoczęcia naboru.
Wzór umowy o dofinansowanie
Dokument będzie dostępny na stronie Programu w dniu rozpoczęcia naboru.
Inne ważne informacje
Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek
Zgodnie z art. 74 (3) Rozporządzenia UE nr 1303/2013 w ramach programu wprowadzono procedurę skargową. Procedura skargowa opisana jest w Podręczniku Programu oraz Regulaminie Komitetu Monitorującego.